- Klachten kunt u telefonisch melden op nummer 088-6667080.
- U kunt ook schrijven naar: Regiotaxi West-Friesland Postbus 603, 1620 AR Hoorn.
- Of via het contactformulier op de website van ZCN/De Biosgroep: www.mijn.vervoerzcn.nl
Belangrijke telefoonnummers
- Reserveren van een rit: 088-6667000 (uiterlijk 1 uur van tevoren)
- Klantenservice en informatie: 088-6667070
- Tekst telefoon: 088-6667090 (doven en slechthorenden)
Spelregels
Een rit met de Regiotaxi West-Friesland
- De Regiotaxi kan 15 minuten eerder of later dan het afgesproken tijdstip arriveren.
- U moet klaar staan voor vertrek.
- Woont u in een flat, dan moet u klaar staan bij de hoofdingang op de begane grond.
- De taxi blijft maximaal 5 minuten op u wachten.
- U moet in de taxi uw pas tonen en er kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden.
- De chauffeur haalt uw pas door een kaartlezer bij het instappen en bij het uitstappen.
- De taxi kan omrijden om andere passagiers op te halen.
- De extra tijd voor het omrijden is maximaal 15 minuten. Bij langere ritten is dat maximaal de helft van de rijtijd van een rechtstreekse rit bijv.: uw rit is 50 minuten, dan mag deze maximaal 75 minuten duren.
- Bij grote drukte, tijdens spitsuren en bij slechte weersomstandigheden kan het voorkomen dat de reistijd langer is.
- Passagiers met een scootmobiel moeten op een gewone zitplaats zitten. De chauffeur rijdt de scootmobiel in de taxi.
- De taxi mag onderweg niet even op u wachten terwijl u een boodschap doet.
Gegarandeerde aankomsttijd
- De Regiotaxi kan er voor zorgen dat u op tijd komt voor bezoeken aan bioscoop, theater, begrafenis, crematie, rouwdienst, trouwdienst en diploma uitreikingen. U dient dit aan te geven bij reservering van de rit.
- U komt dan maximaal een half uur te vroeg, maar niet te laat.
- Deze ritten moet u uiterlijk 2 uur van te voren bestellen.
- Geef bij het reserveren van de rit duidelijk aan dat het een rit met gegarandeerde aankomsttijd is.
Bestellen van meerdere ritten tegelijk en afmelden van ritten
- U kunt meerdere ritten tegelijk bestellen. Dit kan maximaal drie maanden van tevoren met een maximum van tien (10) ritten.
- Gaat een gereserveerde rit niet door omdat u bijvoorbeeld ziek bent, dan moet u dit doorgeven.
- Als u niet of te laat afmeldt kan de vervoerder u aansprakelijk stellen voor gemaakte kosten met als maximum van € 20, - per rit.
Een rit reserveren
Waar kunt u een rit reserveren?
- Telefonisch via 088-6667000.
- Via Internet.
- Teksttelefoon (voor doven en slechthorenden) 088-6667090.
U kunt geen rit bij de chauffeur bestellen.
Wat moet u doen om een rit te reserveren?
- Reserveer uw rit op tijd, uiterlijk 1 uur van tevoren, maar dan heeft u minder garantie om tijdig te worden opgehaald.
- Noem uw naam en pasnummer.
- Geef door op welk adres u opgehaald wilt worden en naar welk adres u wilt reizen.
- Geef door op welke dag (datum) u wilt reizen
- Geef door hoe laat u opgehaald wilt worden.
- Geef door of u hulpmiddelen meeneemt, incl. hulphond.
- Geef door of er personen met u meereizen.
- Geef door of u gebruik wilt maken van de “terugbelservice”. Als u dat wenst, dan belt de chauffeur u 5 tot 10 minuten voordat de taxi bij u aankomt.
Wie mag u meenemen?
- Hebt u een begeleidersindicatie, dan mag u gratis één begeleider meenemen.
- Daarnaast mag u maximaal twee personen meenemen. Deze personen betalen hetzelfde tarief als u.
- Alleen kinderen onder de 4 jaar mogen gratis mee.