klacht melden small

  • Klachten kunt u telefonisch melden op nummer 088-6667080.
  • U kunt ook schrijven naar: Regiotaxi West-Friesland Postbus 603, 1620 AR Hoorn.
  • Of via het contactformulier op de website van ZCN/De Biosgroep: www.mijn.vervoerzcn.nl
  • Reserveren van een rit: 088-6667000 (uiterlijk 1 uur van tevoren)
  • Klantenservice en informatie: 088-6667070
  • Tekst telefoon: 088-6667090 (doven en slechthorenden)

Een rit met de Regiotaxi West-Friesland

  • De Regiotaxi kan 15 minuten eerder of later dan het afgesproken tijdstip arriveren.
  • U moet klaar staan voor vertrek.
  • Woont u in een flat, dan moet u klaar staan bij de hoofdingang op de begane grond.
  • De taxi blijft maximaal 5 minuten op u wachten.
  • U moet in de taxi uw pas tonen en er kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden.
  • De chauffeur haalt uw pas door een kaartlezer bij het instappen en bij het uitstappen.
  • De taxi kan omrijden om andere passagiers op te halen.
  • De extra tijd voor het omrijden is maximaal 15 minuten. Bij langere ritten is dat maximaal de helft van de rijtijd van een rechtstreekse rit bijv.: uw rit is 50 minuten, dan mag deze maximaal 75 minuten duren.
  • Bij grote drukte, tijdens spitsuren en bij slechte weersomstandigheden kan het voorkomen dat de reistijd langer is.
  • Passagiers met een scootmobiel moeten op een gewone zitplaats zitten. De chauffeur rijdt de scootmobiel in de taxi.
  • De taxi mag onderweg niet even op u wachten terwijl u een boodschap doet.

Gegarandeerde aankomsttijd

  • De Regiotaxi kan er voor zorgen dat u op tijd komt voor bezoeken aan bioscoop, theater, begrafenis, crematie, rouwdienst, trouwdienst en diploma uitreikingen. U dient dit aan te geven bij reservering van de rit.
  • U komt dan maximaal een half uur te vroeg, maar niet te laat.
  • Deze ritten moet u uiterlijk 2 uur van te voren bestellen.
  • Geef bij het reserveren van de rit duidelijk aan dat het een rit met gegarandeerde aankomsttijd is.

Bestellen van meerdere ritten tegelijk en afmelden van ritten

  • U kunt meerdere ritten tegelijk bestellen. Dit kan maximaal drie maanden van tevoren met een maximum van tien (10) ritten.
  • Gaat een gereserveerde rit niet door omdat u bijvoorbeeld ziek bent, dan moet u dit doorgeven.
  • Als u niet of te laat afmeldt kan de vervoerder u aansprakelijk stellen voor gemaakte kosten met als maximum van € 20, - per rit.

Waar kunt u een rit reserveren?

  • Telefonisch via 088-6667000.
  • Via Internet.
  • Teksttelefoon (voor doven en slechthorenden) 088-6667090.

U kunt geen rit bij de chauffeur bestellen.

Wat moet u doen om een rit te reserveren?

  • Reserveer uw rit op tijd, uiterlijk 1 uur van tevoren, maar dan heeft u minder garantie om tijdig te worden opgehaald.
  • Noem uw naam en pasnummer.
  • Geef door op welk adres u opgehaald wilt worden en naar welk adres u wilt reizen.
  • Geef door op welke dag (datum) u wilt reizen
  • Geef door hoe laat u opgehaald wilt worden.
  • Geef door of u hulpmiddelen meeneemt, incl. hulphond.
  • Geef door of er personen met u meereizen.
  • Geef door of u gebruik wilt maken van de “terugbelservice”. Als u dat wenst, dan belt de chauffeur u 5 tot 10 minuten voordat de taxi bij u aankomt.

 

  • Hebt u een begeleidersindicatie, dan mag u gratis één begeleider meenemen.
  • Daarnaast mag u maximaal twee personen meenemen. Deze personen betalen hetzelfde tarief als u.
  • Alleen kinderen onder de 4 jaar mogen gratis mee.

Direct naar