Contact met de gemeente of de vervoerder?

Uw eigen gemeente gaat over alle zaken die te maken hebben met uw beschikking voor Wmo vervoer. Neem contact op met uw gemeente als:

  • U bent verhuisd en u wilt uw nieuwe adres doorgeven
  • U een nieuwe pas nodig heeft
  • De pas beëindigd moet worden
  • U vragen heeft over uw kilometerbudget

Heeft u een vraag of opmerking over de uitvoering van het vervoer dan kunt u met onderstaand formulier uw vraag of opmerking doorgeven aan de vervoerder.  

 

  • Klachten kunt u telefonisch melden op nummer 088-6667070.
  • U kunt ook schrijven naar: Regiotaxi West-Friesland Postbus 603, 1620 AR Hoorn.
  • Of via het contactformulier op de website van Willemsen de Koning

 klacht melden small

 

Naam*
Pasnummer:
Telefoonnummer:
E-mail:
Bericht:
Typ de tekst over:

  • Reserveren van een rit: 088-6667000 (uiterlijk 1 uur van tevoren)
  • Klantenservice en informatie: 088-6667070

Een rit met de Regiotaxi West-Friesland

  • De Regiotaxi kan 15 minuten eerder of later dan het afgesproken tijdstip arriveren.
  • U moet klaar staan voor vertrek.
  • Woont u in een flat, dan moet u klaar staan bij de hoofdingang op de begane grond.
  • De taxi blijft maximaal 5 minuten op u wachten.
  • U moet in de taxi uw pas tonen en er kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden.
  • De chauffeur haalt uw pas door een kaartlezer bij het instappen en bij het uitstappen.
  • De taxi kan omrijden om andere passagiers op te halen.
  • De extra tijd voor het omrijden is maximaal 15 minuten. 
  • Bij grote drukte, tijdens spitsuren en bij slechte weersomstandigheden kan het voorkomen dat de reistijd langer is.
  • Passagiers met een scootmobiel moeten op een gewone zitplaats zitten. De chauffeur rijdt de scootmobiel in de taxi.
  • De taxi mag onderweg niet even op u wachten terwijl u een boodschap doet.

Gegarandeerde aankomsttijd

  • De Regiotaxi kan er voor zorgen dat u op tijd komt voor bezoeken aan bioscoop, theater, begrafenis, crematie, rouwdienst, trouwdienst en diploma uitreikingen. U dient dit aan te geven bij reservering van de rit.
  • U komt dan maximaal een half uur te vroeg, maar niet te laat.
  • Deze ritten moet u uiterlijk 2 uur van te voren bestellen.
  • Geef bij het reserveren van de rit duidelijk aan dat het een rit met gegarandeerde aankomsttijd is.

Bestellen van meerdere ritten tegelijk en afmelden van ritten

  • U kunt meerdere ritten tegelijk bestellen. Dit kan maximaal drie maanden van tevoren met een maximum van tien (10) ritten.
  • Gaat een gereserveerde rit niet door omdat u bijvoorbeeld ziek bent, dan moet u dit doorgeven.
  • Als u niet of te laat afmeldt kan de vervoerder u aansprakelijk stellen voor gemaakte kosten met als maximum van € 20, - per rit.
  • Hebt u een begeleidersindicatie, dan mag u gratis één begeleider meenemen.
  • Daarnaast mag u maximaal twee personen meenemen. Zij betalen hetzelfde tarief als u. Een meereizende mag géén rolstoel en/of scootmobiel gebruiker zijn en moet in staat zijn zelfstandig in het voertuig te stappen.
  • Alleen kinderen onder de 4 jaar mogen gratis mee.
  • Uw hulpmiddelen zoals rollator, rolstoel, hulphond en blindengeleidehond mogen gratis mee.
  • Een scootmobiel mag mee vanaf 5 kilometer.
  • Ook handbagage mag gratis mee, maar geen koffers of tassen.
  • De scootmobielen en (elektrische) rolstoelen mogen niet groter zijn dan 1,45 meter in de lengte en 0,92 meter in de breedte, en mogen niet zwaarder zijn dan 400 kilo inclusief passagier.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan, met uitzondering van een hulphond.

 

Voor het vervoer van een scootmobiel of (elektrische) rolstoel gelden aanvullende veiligheidseisen, vastgelegd in de Code VVR (Veilig Vervoer Rolstoelen). Als uw rolstoel of scootmobiel niet voldoet aan deze veiligheidseisen dan is het mogelijk dat u niet vervoerd kunt worden. Neem dan contact op met uw gemeente over aanpassing van de rolstoel of scootmobiel.

Als u met een scootmobiel reist, dan plaatst de chauffeur uw scootmobiel in het voertuig en stapt u zelf in. De chauffeur kan u daarbij helpen.