inlog aanvragen small

  • U komt in aanmerking voor deze pas als u recht heeft op een Wmo-vervoersvoorziening.
  • Een Wmo-vervoersvoorziening kunt u aanvragen bij het Wmo- of Zorgloket van uw gemeente.
  • U kunt zich alleen registreren als u een Regiotaxipas ontvangen heeft.

U kunt zich via SimpelWeg registreren.

SimpelWeg
Heeft u zich geregistreerd en inloggevens aangemaakt? Download dan ook de SimpelWeg app op uw telefoon of tablet.
Hiermee kunt u niet alleen via de website van de regiotaxi een rit boeken of annuleren, maar ook via uw telefoon of tablet.

SimpelWeg app installeren
We hebben u een brief gestuurd met instructies voor het installeren van de SimpelWeg app op uw telefoon of tablet. U kunt de brief hier downloaden

inlog aanvragen small

 

De ZCN Vervoer App

De snelste wijze van boeken is via de gebruiksvriendelijke (blauwe) ZCN Vervoer app. Hiermee hoeft u nooit meer te wachten aan de telefoon en zijn alle ritten met 1 druk op de knop geregeld. Eventueel ook de retourrit. U kunt gebruik maken van deze app als u een zorgverkering heeft bij:

Anderzorg, Bewuzt, Hema, IZA, IZZ, Menzis, UMC Zorg, Univé, VGZ, ZEKUR, Zorg en Zekerheid of Zorgzaam

Bij het eerste gebruik van de app moet een account aangemaakt worden en deze moet worden geverifieerd.

Dit is een eenmalig en eenvoudig proces.
 
 

Downloadlinks voor Android en IOS:

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.paxx.simpelweg

IOS: https://apps.apple.com/nl/app/simpelweg/id1531303275

Online platform:  https://simpelweg.paxx.nl/

 

LET OP!
Tot 1 september 2022 dient u in te loggen via: https://mijn.vervoerzcn.nl/
Vanaf 1 september 2022 logt u in via: https://simpelweg.paxx.nl/
 

 rit wijzigen small

Rit reserveren, wijzigen of afzeggen?
Gaat een gereserveerde rit niet door omdat u bijvoorbeeld ziek bent, dan moet u dit doorgeven aan de centrale.

 Let op! Als u niet of te laat afmeldt kan de vervoerder u aansprakelijk stellen voor gemaakte kosten met als maximum € 20, - per rit.

SimpelWeg
Vanaf 15 september 2022 wordt het boeken van een rit met de Regiotaxi West Friesland nog
makkelijker! We nemen SimpelWeg in gebruik. Hiermee kunt u niet alleen via de website van de regiotaxi een rit boeken of annuleren, maar ook via uw telefoon of tablet (SimpelWeg app). U gebruikt dan steeds dezelfde inloggegevens.

SimpelWeg app installeren
We hebben u een brief gestuurd met instructies voor het installeren van de SimpelWeg app. U kunt de brief hier downloaden

 

 

regiotaxi wf small

Waarheen kunt u reizen?

Waarheen kunt u reizen?

Met de Regiotaxi kunt u reizen binnen de regio West-Friesland en tot maximaal vier zones daarbuiten.
De plaats waar u instapt of uitstapt, moet een adres zijn binnen één van de West-Friese gemeenten.

  • Een rit mag niet langer zijn dan 6 zones.
  • De Regiotaxi rijdt 7 dagen in de week van 6.00 tot 24.00 uur.
  • Op 1ste en 2de kerstdag en op 31 december rijdt de Regiotaxi tot 22.00 uur.

Valys

  • Voor ritten die langer zijn dan 5 zones, kunnen mensen gebruik maken van Valys wanneer zij een mobiliteitsbeperking beperking hebben én in het bezit zijn van een: Rolstoel en/of scootmobiel, een gemeentelijke invalideparkeerkaart, een Wmo-vervoerspas of OV-begeleiderskaart.
  • Een rit met een lengte van 6 zones kunt u zowel bij Valys als Regiotaxi West-Friesland reserveren.
  • Meer informatie over Valys vindt u op www.valys.nl of telefonisch via 0900-9630.
  • Het Wmo- of Zorgloket kan u helpen bij het invullen van het aanvraagformulier van een Valys-pas.


> Bekijk kaart Vervoersgebied Regiotaxi West-Friesland

Kosten van een rit

Kosten van een rit

De kosten van een rit zijn afhankelijk van het aantal zones dat u reist

  • U betaalt voor de zones van vertrek- tot aankomstpunt.
  • Omrijden wordt niet meegeteld.
  • De centrale geeft de kosten van de rit aan u door wanneer u de rit bestelt.

Er zijn twee soorten tarieven: een laag en een hoog tarief

  • Zolang u reist binnen het reisbudget dat u van uw gemeente heeft gekregen, reist u tegen “laag tarief” (jaarlijks 500 zones).
  • Zijn uw zones op, dan betaalt u het “hoog tarief”.

Bijzondere tarieven

  • Kinderen onder de 4 jaar reizen gratis.
  • Heeft u een begeleidersindicatie, dan reist uwbegeleider gratis. (Bij een indicatie "reizen met begeleiding" mag u nooit zonder begeleider reizen)
  • U mag, naast uw begeleider, maximaal twee personen meenemen. Zij betalen per persoon hetzelfde tarief als u.
 
Aantal zones Laag tarief Hoog tarief *
     
 1  € 1,00  € 1,50
 2  € 1,50  € 3,00
 3  € 2,00  € 6,00
 4  € 2,50  € 9,00
 5  € 3,00  € 12,00
 6  € 3,50  € 15,00

* Tarief bij overschrijding reisbudget

 

 

 

 

 

Wat mag u meenemen?

Wat mag u meenemen?

  • Uw hulpmiddelen zoals rollator, rolstoel, hulphond en blindengeleidehond mogen gratis mee.
  • Een scootmobiel mag mee vanaf 2 zones.
  • Ook handbagage mag gratis mee, maar geen koffers of tassen.
  • De scootmobielen en (elektrische) rolstoelen mogen niet groter zijn dan 1,45 meter in de lengte en 0,92 meter in de breedte, en mogen niet zwaarder zijn dan 400 kilo inclusief passagier.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan, met uitzondering van een hulphond.

 

Wie mag u meenemen?

Wie mag u meenemen?

  • Hebt u een begeleidersindicatie, dan mag u gratis één begeleider meenemen.
  • Daarnaast mag u maximaal twee personen meenemen. Deze personen betalen hetzelfde tarief als u.
  • Alleen kinderen onder de 4 jaar mogen gratis mee.

Een rit reserveren

Een rit reserveren

Waar kunt u rit een reserveren?

  • Telefonisch via 088-6667000.
  • Via Internet.
  • Teksttelefoon (voor doven en slechthorenden) 088-6667090.

U kunt geen rit bij de chauffeur bestellen.

Wat moet u doen om een rit te reserveren?

  • Reserveer uw rit op tijd, uiterlijk 1 uur van tevoren, maar dan heeft u minder garantie om tijdig te worden opgehaald.
  • Noem uw naam en pasnummer.
  • Geef door op welk adres u opgehaald wilt worden en naar welk adres u wilt reizen.
  • Geef door op welke dag (datum) u wilt reizen
  • Geef door hoe laat u opgehaald wilt worden.
  • Geef door of u hulpmiddelen meeneemt, incl. hulphond.
  • Geef door of er personen met u meereizen.
  • Geef door of u gebruik wilt maken van de “terugbelservice”. Als u dat wenst, dan belt de chauffeur u 5 tot 10 minuten voordat de taxi bij u aankomt.

 

Spelregels

Spelregels

Een rit met de Regiotaxi West-Friesland

  • De Regiotaxi kan 15 minuten eerder of later dan het afgesproken tijdstip arriveren.
  • U moet klaar staan voor vertrek.
  • Woont u in een flat, dan moet u klaar staan bij de hoofdingang op de begane grond.
  • De taxi blijft maximaal 5 minuten op u wachten.
  • U moet in de taxi uw pas tonen en er kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden.
  • De chauffeur haalt uw pas door een kaartlezer bij het instappen en bij het uitstappen.
  • De taxi kan omrijden om andere passagiers op te halen.
  • De extra tijd voor het omrijden is maximaal 15 minuten. Bij langere ritten is dat maximaal de helft van de rijtijd van een rechtstreekse rit bijv.: uw rit is 50 minuten, dan mag deze maximaal 75 minuten duren.
  • Bij grote drukte, tijdens spitsuren en bij slechte weersomstandigheden kan het voorkomen dat de reistijd langer is.
  • Passagiers met een scootmobiel moeten op een gewone zitplaats zitten. De chauffeur rijdt de scootmobiel in de taxi.
  • De taxi mag onderweg niet even op u wachten terwijl u een boodschap doet.

Gegarandeerde aankomsttijd

  • De Regiotaxi kan er voor zorgen dat u op tijd komt voor bezoeken aan bioscoop, theater, begrafenis, crematie, rouwdienst, trouwdienst en diploma uitreikingen. U dient dit aan te geven bij reservering van de rit.
  • U komt dan maximaal een half uur te vroeg, maar niet te laat.
  • Deze ritten moet u uiterlijk 2 uur van te voren bestellen.
  • Geef bij het reserveren van de rit duidelijk aan dat het een rit met gegarandeerde aankomsttijd is.

Bestellen van meerdere ritten tegelijk en afmelden van ritten

  • U kunt meerdere ritten tegelijk bestellen. Dit kan maximaal drie maanden van tevoren met een maximum van tien (10) ritten.
  • Gaat een gereserveerde rit niet door omdat u bijvoorbeeld ziek bent, dan moet u dit doorgeven.
  • Als u niet of te laat afmeldt kan de vervoerder u aansprakelijk stellen voor gemaakte kosten met als maximum van € 20, - per rit.

Belangrijke telefoonnummers

Belangrijke telefoonnummers

  • Reserveren van een rit: 088-6667000 (uiterlijk 1 uur van tevoren)
  • Klantenservice en informatie: 088-6667070
  • Tekst telefoon: 088-6667090 (doven en slechthorenden)

Klacht indienen

Klacht indienen

klacht melden small

  • Klachten kunt u telefonisch melden op nummer 088-6667080.
  • U kunt ook schrijven naar: Regiotaxi West-Friesland Postbus 603, 1620 AR Hoorn.
  • Of via het contactformulier op de website van ZCN/De Biosgroep: www.mijn.vervoerzcn.nl